experitur

om vardagsäventyr och andra upplevelser

Inte alltid som man tänkt

Ibland blir saker och ting inte riktigt som planerat, förra veckan blev till exempel inte riktigt som planerat för min del. Jag skrev då om en trerättersmiddag med övernattning i vindskydd som vi hade gett bort som presentkort. Nu regnade det dessvärre en hel del förra veckan, och det gjorde att vi inte riktigt kände för att gå ut i den blöta skogen. Jag har inget emot regn, men när det regnar från första början och prognosen inte säger mycket annat än regn så känns det inte jätteroligt att gå ut. Istället blev det trerätters där hemma och vi bestämde att vi skjuter upp vår hajk till vintern istället.

Några som däremot var ute i regnet var scouterna från PnKB som hade kårläger. Så på fredagen tog jag en sväng ut i skogen och hälsade på dem. Och utan att överdriva kan man säga att det regnade, mycket. Jag var där i ungefär 4 timmar och under den tiden tror jag att det var uppehåll i kanske 15 minuter. Men jag hörde inte en enda scout som klagade på att det skulle vara blött och kallt, utan alla verkade vara på gott humör. Men det var nog ändå tur att det fanns tält med kamin i, så att de kunde värma sig och torka sina kläder och sovsäckar. Dessutom blev det ju faktiskt riktigt fint väder under lördagen. Det hade varit roligt att vara med på hela lägret, men jag får väl försöka få in det i kalendern till nästa år istället.

Att saker och ting inte alltid blir som det är tänkt behöver ju faktiskt inte betyda att det blir dåligt, ibland blir det bara lite annorlunda och ibland blir det faktiskt bättre än det var tänkt. En sak som jag tycker är lite roligt, och som jag  i och för sig inte alls hade tänkt från första början, är att jag har skrivit i tidningen MST (Människa Samtid Tro) som ges ut av Finlands svenska baptistsamfund. Tack vare att en person på tidningen hade varit inne och sett mitt inlägg om fjällvandring här på bloggen så fick jag förfrågan om att skriva något och ha med några bilder i tidningen. Det fick gärna vara något gudsrelaterat om friluftslivet, och det var ju inte så svårt efter en fjällvandring. Det blev dock inte någon jättelång text, istället fick bilderna tala för sig. Jag ska även passa på att tacka min fru för fotografierna.

Single Post Navigation

Lämna en kommentar